ERASMUS+ projekto dalyvių susitikimas Atėnuose | Alytaus Putinų gimnazija

Nuotolinis mokymas Gimnazijos veikla karantino metu

ERASMUS+ projekto dalyvių susitikimas Atėnuose Paskelbta / Atnaujinta:

received_5760492854027717.jpeg
ERASMUS+ projekto dalyvių susitikimas Atėnuose

Alytaus Putinų gimnazijos bendruomenė dalyvauja „Erasmus+“ KA229 projekte P.O.L.I.S („Promoting Citizenship EducatiOn at School to BuiLd Inclusive Societies“). Projekto tikslas – pilietiškumo ugdymo skatinimas mokykloje, siekiant kurti įtraukias visuomenes. Projekte dalyvauja šešios šalys: Norvegija, Lietuva, Malta, Graikija, Italija, Turkija.

received_546559630198761.jpeg

Lapkričio 28 – gruodžio 3 d. vyko „Erasmus+“ projekto dalyvių susitikimas Atėnuose, Graikijoje. Susitikime dalyvavo anglų kalbos mokytoja Danutė Krušnienė, pavaduotoja ugdymui Vyta Šiugždinienė bei gimnazistai Lidija Rusinaitė, Rugilė Adžgauskaitė, Emilis Šakinis, Arnas Margelis. Ketvirtojo mobilumo tema „Youth representation and active citizenship. Importance of youth representation in decision-making processes and stakeholders.“

received_1883269778677864.jpeg

Atėnuose projekto dalyviai aktyviai praleido keturias dienas. Pirmąją vizito dieną komandos susitiko mokykloje (Academy of Entrepreneurship). Nuvykę į mokyklą susipažino su kitų šalių mokiniais ir mokytojais bei žaisdami trumpą žaidimą dalyviai daugiau sužinojo vieni apie kitus. Po kavos pertraukėlės Italijos, Turkijos ir Maltos komandos pristatė parengtus namų darbus pagal pasirinktas potemes. Prezentacijos apie jaunų žmonių aktyvų dalyvavimą įvairiose veiklose ir organizacijose skirtingose šalyse buvo įdomios, informatyvios. Graikijos koordinatorė papasakojo apie vietinių vadovų mokymus bei apie mokyklos apylinkes. Graikų užeigoje visi buvo pavaišinti graikiškais patiekalais.

received_527864448993722.jpeg

Antroji diena Atėnuose prasidėjo prezentacijomis, kurias parengė ir pristatė Lietuvos, Norvegijos bei Graikijos moksleiviai. Lietuvos komandos tema „Youth representation in decision-making processes in educational institutions at national, regional and local levels“. Prezentacijoje Lidija, Rugilė, Arnas, Emilis supažindino su jaunimo organizacijomis Lietuvoje, Alytuje ir Putinų gimnazijoje. Sukurtame video filme gimnazistai Adrijana, Lukas, Ieva, Edita, Emilija ir Ervinas pristatė Šaulių sąjungos, MEP, mokinių tarybos bei savanorystės veiklas. Graikų prezentacija supažindino su Graikijos istorija. Po prezentacijų ir kavos pertraukėlės dalyviai vyko į Poseidono šventyklą. Šventykla labai graži ir visiems patiko istorijos, kurias apie ją pasakojo graikai. Vienintelė problema, kuri sutrumpino apsilankymą čia, buvo labai stiprus lietus. Po ekskursijos dalyviai turėjo galimybę paragauti įvairių jūros gėrybių ir įdomių patiekalų. Vakare aplankyta Atėnų Sintagmos aikštė pasitiko nuostabiais miesto vaizdais ir kalėdinėmis dekoracijomis.

316878032_1722838064776802_1898313340948928179_n.jpg

Trečiąją vizito dieną visi susitiko prie Akropolio ir kopė į aukštutinę miesto dalį. Ekskursijos vadovė papasakojo mitą apie Atėnės šventyklos sukūrimą ir kaip Atėnų miestas gavo savo pavadinimą. Be to, papasakojo apie istorinį, faktinį šventyklos pastatymą ir tolesnį jos likimą nuo Antikos iki šių laikų. Nukeliavę į Agorą projekto dalyviai apsilankė Hefaisto šventykloje, šalia esančiame muziejuje, kur sukaupta daug archeologinių radinių iš antikinės Graikijos laikotarpio. Vakaras prabėgo restorane ,,Monopati“, kur visi vaišinosi graikų virtuvės patiekalais ir bendravo su kitų šalių dalyviais, klausydami gyvos graikų muzikos.

Ketvirtoji vizito diena buvo unikali tuo, kad dalyviai tapo graikų mokyklos dizaino moksleivių modeliais: jie tapė projekto dalyvių portretus. Ši veikla leido suprasti, kad modelio darbas gana sunkus. Pietumis savo gamintais graikiškais patiekalais vaišino tėveliai.

Kelionė į Atėnus buvo labai įspūdinga ir įdomi. Buvo nuostabu pamatyti tokius senus statinius, kurie išgyveno tiek daug tūkstančių metų ir matė tiek daug žmonių Projektas suteikė puikią galimybę paragauti įdomių graikiškų patiekalų, susipažinti su kitų kultūrų, religijų žmonėmis bei edukacijos sistema Graikijoje. Gimnazistai susirado naujų draugų, patobulino bendravimo, komandinio darbo įgūdžius, pagilino anglų kalbos žinias bei įgijo tarpkultūrinės patirties.

received_475195514763884.jpeg

(„Erasmus+“ strateginių partnerysčių projektas „Promoting Citizenship Education at School to Build Inclusive Societies“ (2020-1IT02-KA229-079362_5).

Danutė Krušnienė, projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja