Administracinė navigacija
Putinų gimnazija

Pamokos universitete

Sausio 23 dieną gimnazijos KTU klasės Ib ir II b vykome į Kauno technologijų universiteto Cheminės technologijos fakulteto laboratorijas. Išvyka vyko pagal KTU ir Alytaus Putinų gimnazijos bendradarbiavimo planą. Laboratorijose atlikome bandymus „ Anglies dioksido molinės masės nustatymas“ „Elektrolitai ir neelektrolitai. pH vertės matavimas. Spalvinės mainų reakcijos tirpaluose“ išvirkščiosios klasės metodo būdu – kai mokiniai išmoksta naująsias temas patys ir tik vėliau mokytojas tas temas dėsto mokiniams.

Vos atvykus į universitetą buvome maloniai sutikti ir palydėti į laboratoriją. Ji buvo erdvi, turėjo daug įvairių chemijos bandymams reikalingų įrenginių ir pakankamai vietos visiems patogiai dirbti, o ant stalų jau laukė cheminės medžiagos, mėgintuvėliai, užduočių lapai ir kitos priemonės. Visų bandymų metu su malonumu mums ryžosi padėti bei patarti dvi nuostabios dėstytojos ir vienas studentas iš KTU. Taigi, apsivilkome baltuosius chalatus ir poromis susėdome prie stalviršių, kur jau buvo sudėtos mums reikalingos cheminės medžiagos bei kiti cheminiai įrankiai ir prietaisai.

Iš pradžių tikrinome, ar mums duotosios medžiagos yra elektrolitai ar neelektrolitai. Mes, Alytaus Putinų gimnazijos I b klasės mokiniai, susibūrėme grupelėmis prie traukos spintų, kur buvo padėti matuokliai , skirti šiam bandymui atlikti. Patikrinę medžiagų elektros laidumą savo užduočių lapuose užrašėme rezultatus ir ėmėmės kitos užduoties.

Antrojoje užduotyje į atskirus mėgintuvėlius įpylėme rūgšties ir bazės, į kurias įmaišėme indikatorius ir stebėjome, kaip pakito spalvos. Pastebėtus pokyčius pasižymėjome užduočių lape.

Trečiajame bandyme jau prireikė pagalbos, kadangi reikėjo išmatuoti medžiagos pH. KTU studentas mums paaiškino, kaip veikia universalus indikatorius, kadangi mes jo anksčiau dar nebuvome naudoję. Tai buvo ilgi lapeliai, kurie turėjo 4 indikatorius ant lapelio galo, iš kurių spalvos galėjome sužinoti medžiagos pH. Kiekvienas universalus indikatorius pakeitė spalvą ir mes palyginome gautas spalvas su spalvomis ant dėžutės. Taip nustatėme medžiagų pH su universaliuoju indikatoriumi. Toliau turėjome naudoti pH metrą – tai prietaisas, kurio galiuką panardinus į medžiagą galima nustatyti tikslesnį medžiagos pH negu su universaliųjų indikatoriumi. Šį prietaisą naudojome pirmą kartą, tačiau susipažinome su juo gana greitai.

Paskutiniąją užduotį atlikome kartu su dėstytojų pagalba – pagal duotąsias lygtis sumaišėme chemines medžiagas ir stebėjome, kokios reakcijos ir pakitimai įvyko tarp sumaišytų medžiagų. Rezultatus pažymėjome lape ir išsivedėme bendras bei sutrumpintas jonines lygtis.

Baigę eksperimentus susitvarkėme savo darbo vietas ir tarėme „ ačiū“ KTU komandai ir koordinatorei Giedrei Urkei už įdomius bandymus, pagalbą bandymų metu ir šilumą. Iš universiteto išvykome su gera nuotaika, naujais įspūdžiais, žiniomis ir noru ateityje dar kartą pasisvečiuoti KTU laboratorijose.


Putinų gimnazijos I b kl. mokinė Darija Miliauskaitė